Uitgebreid logopedisch onderzoek geeft inzicht in de ontwikkeling van de taal en spraak. Dit zijn belangrijke voorwaarden voor de lees- en spellingontwikkeling.
Gestandaardiseerd lees- en spellingonderzoek geeft antwoord op de vraag wat het kind al heeft geleerd en wat nog moeilijk is.
Dyslexiescreening geeft duidelijkheid over hoe groot het risico is op aanwezigheid van dyslexie. Dit is belangrijk bij een eventuele verwijzing naar dyslexie onderzoek in de vergoede zorg.
Gespecialiseerde logopedie bij lees- en spellingproblemen
Blijft je kind spellend en hakkend lezen of wil het niet meer lezen? Krijgt het de opdrachten op school niet af omdat er teveel tekst gelezen moet worden en dit niet lukt?
Heeft je kind moeite met het herkennen, onthouden en toepassen van de spellingregels?
Wordt het onzeker omdat het echt niet lukt ondanks extra oefenen?
Is het moeilijk om de aandacht te richten en vast te houden? Zijn er concentratieproblemen of ben je snel overprikkeld? De neurofeedback training helpt hierbij.
Kinderen met specifieke leerbehoeften ervaren dagelijks dat het leren moeilijker gaat dan bij hun leeftijdsgenoten. Ze moeten meer oefenen, krijgen de opdrachten op school niet af en ervaren veel stress voor en tijdens het maken van toetsen. Dit kan gevoelens van verdriet, boosheid en onmacht oproepen.
Ik begeleid het kind bij het bewust worden van de eigen gedachten en gevoelens en het ontdekken van de eigen mogelijkheden , leerstijl en eigenwaarde.
Ervaringen
Praktijk informatie
Alle rechten voorbehouden | Kinderpraktijk Pauw en het Pauwer Project